Terug naar alle trainers

Alain Buffing

Als we pennen zouden moeten verkopen zou Alain onze man zijn. Met meer dan 10 jaar B2B sales ervaring weet hij wat er nodig is om producten aan de man te brengen. Alain is werkzaam geweest bij onder andere HubSpot en Salesforce in Dublin. Momenteel helpt hij een Amsterdamse start-up om een schaalbare sales organisatie neer te zetten. Tijdens de sales training vertelt Alain meer over verschillende sales methodologieën, CRM optimalisatie en inbound marketing strategieën.
Expertises
B2B Sales
Business Development
CRM Optimalisatie
Inbound-& Outbound Marketing
Trainingen
Digital Sales Training

Q&A with Alain

Alain, bij de Rocket Academie kennen we je langer dan vandaag. Zou je wat kunnen vertellen over je rijke achtergrond?
Zeker! Ik ben geboren in Amsterdam, en heb de afgelopen tien jaar in steden als Berlijn, Dublin, Bangkok, en München mogen werken . Mijn allereerste serieuze baan was bij een grote fitness franchise, waar ik verantwoordelijk was voor het werven van nieuwe leden. Ik merkte toen al dat ik het geweldig vond om m'n passie voor sport te combineren met commercie. Later kwam ik erachter dat naast sportiviteit, innovatie een waarde is die dicht bij mij staat. Zodoende ben ik in de tech-sales terecht gekomen, bij Salesforce in Dublin. Sindsdien heb ik voor de meest vooruitstrevende start-ups en corporates mogen werken, waaronder HubSpot, Fuze, Rocket Internet en Unless.

Wat zijn mooie projecten die je hebt mogen doen?
Mijn huidige project bij Unless is erg gaaf, omdat ik eindverantwoordelijk ben voor het realiseren van de ambitieuze groeidoelstellingen. Een motto dat ik altijd bij mij heb gedragen is 'drink your own champagne' ook wel: het eigen maken van hetgeen je verkoopt. Toen ik bij de sportclub werkte sporte ik daar zelf ook, in mijn tijd bij Salesforce werkte in dagelijks in het CRM systeem met zelfgemaakte dashboards, en bij HubSpot werkte schreef ik inbound marketing artikelen. Geloof me, er is niks wat me meer enthousiast maakt dan mijn 'eigen' software technologie te laten zien aan potentiële klanten en dan een absoluut 'wow' moment te creëren.

“Ik houd van het "drink your own champagne" motto”

Wat zijn de beste resultaten die je hebt weten te behalen?
In mijn tijd bij Salesforce, HubSpot en Fuze was ik regelmatig individual top performer. Een mooie titel, echter vind ik het waardevoller om te zien wanneer ik andere kan helpen door meer resultaat te behalen met mijn inzet adviezen en tips. Het lijkt mij daarom fantastisch om Nederlandse ondernemers of sales professionals binnen snelgroeiende start-ups te helpen aan meer outbound leads.

Dan even over iets anders dan werk. Waar mogen we je voor wakker maken?
Jullie mogen mij altijd wakker maken voor een lekkere work-out! Bijvoorbeeld een 10km run door Amsterdam voor zonsopgang met als afsluiting een koud bad a la Wim Hof. Alhoewel mijn grootste passie blijft toch wel reizen, dus een one-way ticket naar Afrika zou ik nooit afslaan. Ik probeer elk jaar vijf nieuwe landen te bezoeken en daar mooie ervaringen op te doen. Denk aan salsa dansen in Colombia, de Transsiberië Express in Mongolië, de halve marathon bij Mt. Fuji, of het noorderlicht in Ijsland.

Zijn er verder nog dingen die deelnemers van je moeten weten?
Ik heb een aantal jaar geleden de Kilimanjaro beklommen, wat echt levensveranderend moment was. Zes dagen na kerst zijn wij met 4 vrienden en 20 lokale porters de berg beklommen. De fysieke inspanning, gecombineerd met de waanzinnige uitzichten en het kameraadschap is iets wat ik nooit zal vergeten. Geweldig. 

Alain Buffing

Alain heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken

Meer trainers

Bekijk alle trainers

André Manuel

Digital/Motion Designer

Als er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.

Elwin Schmid

Google Ads specialist

Elwin heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Weet naast Google Ads veel van SEO en social media adverteren.

Annemiek van den Heuvel

Customer Journey Specialist

Heb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation.

Jurriaan van Drunen

Designer

Jurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.

Maarten Bron

SEO specialist

Maarten is inmiddels 10 jaar professioneel bezig met SEO voor allerlei soorten bedrijven. Heeft ook ervaring is Data Analist en Product Manager, en kan zichzelf Full Stack Developer noemen. Hoopt deze berg aan ervaring mee te geven aan de deelnemers van de SEO training.

Gijs de Lange

WordPress developer

Gijs is onze trots van het noorden. Geboren in Leeuwarden en opgegroeid in het hoge noorden maar inmiddels alweer lang woonachtig in de randstad. Bouwt al meer dan 10 jaar WordPress websites en thema's.