Terug naar alle trainers

Annemiek van den Heuvel

Heb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation. Een gouden combinatie voor het geven haar training.
Expertises
Customer Journey
Marketing Automation
E-mail Marketing
Conversieratio Optimalisatie
Trainingen
Marketing Automation Training

Q&A with Annemiek

Annemiek, binnen de Rocket Academie weet jij veel over customer journeys. Hoe ben je hier in gerold?
Dat is eigenlijk begonnen bij Kenniscentrum Sport en Bewegen. Ik was daar gedetacheerd, en mocht verschillende dingen doen op het gebied van online marketing. Ze wilden graag met me verder en ik ging in dienst, waarbij ik m'n eigen takenpakket mocht samenstellen. Toen heb ik ervoor gekozen om verantwoordelijk te zijn om twee marketing automation systemen te implementeren en het customer journey denken een push te geven. Toen was ik meteen verkocht.

Daarna ben je blijven hangen in de marketing automation. Kun je daar iets over vertellen?
Ik ben inderdaad altijd in de marketing automation- of customer journey hoek gebleven. Op strategisch niveau help ik klantreizen in kaart te brengen om deze vervolgens te vertalen naar de praktijk. Dit begint bij het verzamelen van data over klantgedrag, om uiteindelijk te bouwen naar een datagedreven aanpak met de inzet van verschillende online kanalen.

Met welke andere online kanalen ben je in de loop van de jaren in aanraking gekomen?
In een verleden ben ik begonnen met een traineeship in de online marketing, dus eigenlijk ben ik vanaf het begin al in aanraking gekomen met verschillende kanalen en disciplines. Maar door m'n specialisme in marketing automation weet ik veel van data(strategie), CRM systemen, implementeren van digital marketing tools of bijvoorbeeld e-mail marketing.

Wat zijn mooie projecten die je hebt mogen doen?
Ik heb niet één project die het mooist was, ik vind het vooral tof wanneer ik bij een opdrachtgever ben met heel veel ideeën, maar geen idee heeft waar te starten. Wanneer ik dan overzicht kan bieden, stapsgewijs een goede marketing automation strategie uiteen kan zetten en na de start blijkt dat we meer leads binnenhalen en die ook nurturen, dan ben ik blij. 

Ik vind het mooi om marketing processen te kunnen automatiseren en uiteindelijk de eindklant blij te kunnen maken met een betere, gepersonaliseerde journey. Als dat terug te zien is in de cijfers ben ik tevreden.

Wat kunnen deelnemers aan de training van jou verwachten? Zijn er nog dingen die deelnemers van je moeten weten?
Ik denk een hoop creativiteit, nieuwsgierigheid en een enorme energie. Verder ben ik een enorme kookfanaat, en fermenteer ik graag dingen zoals ouderwetse zuurkool of tempeh!

Annemiek van den Heuvel

Annemiek heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken

Meer trainers

Bekijk alle trainers

Jurriaan van Drunen

Designer

Jurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.

André Manuel

Digital/Motion Designer

Als er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.

Gijs de Lange

WordPress developer

Gijs is onze trots van het noorden. Geboren in Leeuwarden en opgegroeid in het hoge noorden maar inmiddels alweer lang woonachtig in de randstad. Bouwt al meer dan 10 jaar WordPress websites en thema's.

Elwin Schmid

Google Ads specialist

Elwin heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Weet naast Google Ads veel van SEO en social media adverteren.

Alain Buffing

Sales professional

Als we pennen zouden moeten verkopen zou Alain onze man zijn. Met meer dan 10 jaar sales ervaring in de B2B weet hij wat er nodig is om producten aan de man te brengen. Is werkzaam geweest bij onder andere HubSpot en Salesforce.

Maarten Bron

SEO specialist

Maarten is inmiddels 10 jaar professioneel bezig met SEO voor allerlei soorten bedrijven. Heeft ook ervaring is Data Analist en Product Manager, en kan zichzelf Full Stack Developer noemen. Hoopt deze berg aan ervaring mee te geven aan de deelnemers van de SEO training.