Terug naar alle trainers

Elwin Schmid

Onze vakidioot op het gebied van Google Ads is Elwin. Heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Dankzij deze ervaringen heeft hij naast Google Ads veel kennis opgedaan van andere specialismen zoals SEO en social advertising, wat hem een echte allrounder maakt.
Expertises
Google Ads
SEO
Social media Advertising
Video- & Display Advertising
Trainingen
Google Ads Training

Q&A with Elwin

Elwin, kun je ons iets vertellen over jouw achtergrond?
Natuurlijk! Onlangs ben ik 30 jarigen grens gepasseerd, en samen met m’n vriendin woonachtig in Amsterdam. Op professioneel gebied heb ik bij LEQUAL en Traffic Builders gewerkt, en momenteel ben ik werkzaam bij Talpa. Gedurende de jaren ben ik via deze bedrijven in aanraking gekomen met opdrachtgevers in alle soorten en maten.

Wat kunnen de deelnemers van jouw trainingen verwachten?
Plezier! Ik wil mijn enthousiasme overbrengen en ervoor zorgen dat deelnemers zelf aan de slag kunnen. Veel interactie dus, en mezelf kennende iets teveel foute woordgrappen. Daarnaast deel ik graag mijn ervaringen om deelnemers te inspireren, van de mooiste successen en beste online strategieën tot de grootste blunders.

Over je ervaringen gesproken, wat zijn mooie projecten geweest waar je aan hebt mogen werken?
Oe, dat zijn er meerdere geweest! Als je me vraagt naar mooie projecten zijn dit bijvoorbeeld campagnes voor de nieuwe Lexus UX, een ATL campagne voor Sanoma en de lancering van Distrikt Nørrebro. Maar de allerleukste was waarschijnlijk de zorgverzekering campagne voor Nationale-Nederlanden, omdat we met een team in korte tijd veel budget mochten uitgeven en bepaalde targets moesten halen. En met succes, het target werd uiteindelijk flink verpletterd.

“Een van de leukste projecten was voor Nationale-Nederlanden. In korte tijd hebben we als team de targets verpletterd.”

Van wat voor soort projecten word jij blij?
Van projecten waarbij je met een team echt uitgedaagd wordt en waarbij je veel vrijheid en budget krijgt. En dat we bijvoorbeeld bij de start van een project met het team hardop een  ‘hoe vet zou het zijn als…’ strategie bedenken. En deze vervolgens daadwerkelijk uit te voeren.

Waar ben je het meest trots op?
Het is heel cliché om te zeggen, maar ik ben trots om onderdeel te zijn van de Rocket Academie. Ik mag mezelf in het rijtje scharen met enorm goede professionals, wat resultaat is van jarenlang hard werken, en ik ben super trots dat dit het gevolg daarvan is. Verder word ik altijd blij als klanten mij blij opbellen en ik onderdeel ben geweest van iemand zijn succes. Dat geeft me veel energie!

Zijn er tenslotte nog dingen die de deelnemers van je moeten weten?
Vrienden noemen me Els, en ik heb een tweede naam die een tikkeltje beschamend is. Daarnaast heb ik op m’n 18e een webshop gehad in computergames. Ten slotte ben ik ooit opgegeven voor een look-a-like wedstrijd, op wie ik schijn te lijken mogen mogen de deelnemers me tijdens de training vertellen!

Elwin Schmid

Elwin heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken

Meer trainers

Bekijk alle trainers

Maarten Bron

SEO specialist

Maarten is inmiddels 10 jaar professioneel bezig met SEO voor allerlei soorten bedrijven. Heeft ook ervaring is Data Analist en Product Manager, en kan zichzelf Full Stack Developer noemen. Hoopt deze berg aan ervaring mee te geven aan de deelnemers van de SEO training.

Alain Buffing

Sales professional

Als we pennen zouden moeten verkopen zou Alain onze man zijn. Met meer dan 10 jaar sales ervaring in de B2B weet hij wat er nodig is om producten aan de man te brengen. Is werkzaam geweest bij onder andere HubSpot en Salesforce.

Gijs de Lange

WordPress developer

Gijs is onze trots van het noorden. Geboren in Leeuwarden en opgegroeid in het hoge noorden maar inmiddels alweer lang woonachtig in de randstad. Bouwt al meer dan 10 jaar WordPress websites en thema's.

Jurriaan van Drunen

Designer

Jurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.

Annemiek van den Heuvel

Customer Journey Specialist

Heb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation.

André Manuel

Digital/Motion Designer

Als er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.