Maarten Bron
- Expertises
- Full Stack Development
Product Manager
SEO - Trainingen
- SEO Training
Q&A with Maarten
Ik ben inderdaad al meer dan 10 jaar actief binnen de SEO. Dat begon bij het optimaliseren van de website van m'n ouders, en inmiddels heb ik diverse bedrijven mogen helpen hun organische resultaten naar een hoger niveau te kunnen tillen.
Projecten met een uitdaging. Iedereen vindt het leuk om voor een Coolblue de SEO te doen. Daar is ranken voor bepaalde woorden relatief makkelijk, het wordt pas uitdagend wanneer je niet de middelen of de autoriteit hebt om zomaar even te ranken. Dan moet je creatief worden en proberen op een andere manier organisch verkeer te realiseren.
Dat zijn er twee: de eerste was een rebuild van een website waarbij bestaande rankings werden behouden en nieuwe rankings vanwege de rebuild werden en konden worden behaald. Goed voorbeeld van theoretische planning die meegenomen wordt in design en development waardoor je met SEO er nog beter voor komt te staan. Het was leuk om met verschillende disciplines te sparren om uiteindelijk het beste resultaat neer te zetten.
Een ander project waar ik enorm trots op ben is het verdubbel van het organische verkeer van een website met slechts drie pagina's. Nu is het verdubbelen erg makkelijk als je maar vijf bezoekers hebt, maar hier ging het om een webstie die jaarlijks ongeveer 300.000 bezoekers ontving.
“Projecten waar je niet de middelen of autoriteit hebt om zomaar even te ranken zijn de mooiste. Dan moet je creatief worden.”
Enthousiast over alles met SEO te maken heeft, en dat in combinatie met een heleboel droge humor.

Maarten heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken
Meer trainers
Bekijk alle trainersElwin Schmid
Google Ads specialistElwin heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Weet naast Google Ads veel van SEO en social media adverteren.
Jurriaan van Drunen
DesignerJurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.
Michael Hakvoort
Display- & Tag specialistMichael loopt al jaren mee in de online wereld, heeft hier eens een TEDx talk over mogen geven, en hoopt zijn kennis nu over te brengen op deelnemers van de Rocket Academie. Je kunt hem wakker maken over Tag Management of Display.
André Manuel
Digital/Motion DesignerAls er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.
Alain Buffing
Sales professionalAls we pennen zouden moeten verkopen zou Alain onze man zijn. Met meer dan 10 jaar sales ervaring in de B2B weet hij wat er nodig is om producten aan de man te brengen. Is werkzaam geweest bij onder andere HubSpot en Salesforce.
Annemiek van den Heuvel
Customer Journey SpecialistHeb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation.