Terug naar alle trainers

Maarten Bron

Een van onze computermannen is Maarten. Van jongs af aan bezig met het optimaliseren van websites, naar het onderhouden van startpagina's en het kopen van links, tot inmiddels al meer dan 10 jaar professioneel bezig met SEO voor allerlei soorten bedrijven. Heeft ook ervaring is Data Analist en Product Manager, en kan zichzelf Full Stack Developer noemen. Hoopt deze berg aan ervaring mee te geven aan de deelnemers van de SEO training.
Expertises
Full Stack Development
Product Manager
SEO
Trainingen
SEO Training

Q&A with Maarten

Maarten! Je bent al een behoorlijke tijd actief in de wondere wereld van de SEO. Kun je daar wat meer over vertellen?
Ik ben inderdaad al meer dan 10 jaar actief binnen de SEO. Dat begon bij het optimaliseren van de website van m'n ouders, en inmiddels heb ik diverse bedrijven mogen helpen hun organische resultaten naar een hoger niveau te kunnen tillen.

Wat zijn projecten waar jij blij van wordt?
Projecten met een uitdaging. Iedereen vindt het leuk om voor een Coolblue de SEO te doen. Daar is ranken voor bepaalde woorden relatief makkelijk, het wordt pas uitdagend wanneer je niet de middelen of de autoriteit hebt om zomaar even te ranken. Dan moet je creatief worden en proberen op een andere manier organisch verkeer te realiseren.

Op welke projecten ben je het meest trots?
Dat zijn er twee: de eerste was een rebuild van een website waarbij bestaande rankings werden behouden en nieuwe rankings vanwege de rebuild werden en konden worden behaald. Goed voorbeeld van theoretische planning die meegenomen wordt in design en development waardoor je met SEO er nog beter voor komt te staan. Het was leuk om met verschillende disciplines te sparren om uiteindelijk het beste resultaat neer te zetten. 

Een ander project waar ik enorm trots op ben is het verdubbel van het organische verkeer van een website met slechts drie pagina's. Nu is het verdubbelen erg makkelijk als je maar vijf bezoekers hebt, maar hier ging het om een webstie die jaarlijks ongeveer 300.000 bezoekers ontving.

“Projecten waar je niet de middelen of autoriteit hebt om zomaar even te ranken zijn de mooiste. Dan moet je creatief worden.”

Wat kunnen deelnemers van jou verwachten?
Enthousiast over alles met SEO te maken heeft, en dat in combinatie met een heleboel droge humor.

Maarten Bron

Maarten heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken

Meer trainers

Bekijk alle trainers

Elwin Schmid

Google Ads specialist

Elwin heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Weet naast Google Ads veel van SEO en social media adverteren.

Jurriaan van Drunen

Designer

Jurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.

Michael Hakvoort

Display- & Tag specialist

Michael loopt al jaren mee in de online wereld, heeft hier eens een TEDx talk over mogen geven, en hoopt zijn kennis nu over te brengen op deelnemers van de Rocket Academie. Je kunt hem wakker maken over Tag Management of Display.

André Manuel

Digital/Motion Designer

Als er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.

Alain Buffing

Sales professional

Als we pennen zouden moeten verkopen zou Alain onze man zijn. Met meer dan 10 jaar sales ervaring in de B2B weet hij wat er nodig is om producten aan de man te brengen. Is werkzaam geweest bij onder andere HubSpot en Salesforce.

Annemiek van den Heuvel

Customer Journey Specialist

Heb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation.