Terug naar alle trainers

Michael Hakvoort

Als je Michael ergens voor wakker mag maken is het over Display Advertising, Tag Management of Marketplaces. Onze ras-Amsterdammer loopt al jaren mee in de online wereld, heeft hier eens een TEDx talk over mogen geven, en hoopt zijn kennis nu over te brengen op deelnemers van de Rocket Academie.
Expertises
Affiliate Marketing
Tag Management
Marketplaces
Programmatic Display Advertising
Trainingen
Google Tag Manager Training
Google DV360 & Display Training

Q&A with Michael

Michael, je bent tijdens je huidige carrière in aanraking gekomen met diverse online kanalen. Kun je daar wat meer over vertellen?
Ja dat klopt, ik ben ooit begonnen als stagiair in de online marketing wereld, en sindsdien in aanraking gekomen met Google Ads, social media adverteren en bijvoorbeeld affiliate marketing. Op een gegeven moment heb ik advies gekregen van een bevriende freelancer om me te specialiseren in Display Advertising en Tag Management, omdat daar volgens hem veel toekomst in zat. Zo gezegd zo gedaan, inmiddels ben ik alweer lange tijd actief in deze vakgebieden, en ben ik gespecialiseerd in tagging en DMP oplossingen.

Wat zijn mooie projecten die je hebt mogen doen?
Een mooie campagne was voor Unicef. Dat ging om het werven van ouderen, wat vaak een lastige doelgroep is en die ook niet altijd staan te springen om donateur te worden. Ik werd betrokken om bestaande online campagnes te verbeteren, waarbij het lukte om de kosten per lead met een factor tien te verlagen en het toentertijd een always-on campagne werd. Een ander leuk project was voor Vakantieveilingen, dat was vooral omdat ik heb mogen helpen bij het opzetten van het gehele online marketing stuk. Van het ontwerpen van banners tot de daadwerkelijke uitvoer.

Zijn er dingen die je bereikt hebt waar je trots op bent?
Een mijlpaal voor mezelf was toen ik begin 2020 een TEDx talk heb mogen geven over data. Verder heb ik in 2019 een masterclass mogen geven op Hogeschool Inholland, waar ik ook wel trots op ben.

“Wanneer ik zelf training volg hoop ik altijd één ding te leren die ik mee kan nemen in m'n dagelijkse werk. Dat ding hoop ik mee te geven tijdens mijn trainingen.”

Wat kunnen deelnemers van jou verwachten? 
Ik geloof sterk in concrete learnings en toepasbaarheid. Mijn doel is dat mensen aan het eind van de training het gevoel hebben echt iets bruikbaars in handen te hebben. Vaak als ik naar evenementen met sprekers ga koester ik de hoop dat ik in ieder geval een ding opsteek die ik mee kan nemen naar m’n dagelijkse werk, dat ene ding wil ik meegeven in de trainingen!

Zijn er verder nog dingen die deelnemers van je moeten weten?
Ik heb een vrij uitgesproken Amsterdams accent en heb in m’n jeugd op hoog niveau de sport Kobudo beoefend. Verder ben ik verliefd op Japan, m’n droom is om ooit te werken vanuit Japan, enige lastige is dat niet ik per se een grote talenknobbel heb...

Michael Hakvoort

Michael heeft mogen werken voor onder andere de volgende merken

Meer trainers

Bekijk alle trainers

Gijs de Lange

WordPress developer

Gijs is onze trots van het noorden. Geboren in Leeuwarden en opgegroeid in het hoge noorden maar inmiddels alweer lang woonachtig in de randstad. Bouwt al meer dan 10 jaar WordPress websites en thema's.

Maarten Bron

SEO specialist

Maarten is inmiddels 10 jaar professioneel bezig met SEO voor allerlei soorten bedrijven. Heeft ook ervaring is Data Analist en Product Manager, en kan zichzelf Full Stack Developer noemen. Hoopt deze berg aan ervaring mee te geven aan de deelnemers van de SEO training.

André Manuel

Digital/Motion Designer

Als er iets ontworpen moet worden is André een van onze mannen. Werkt al acht jaar met Photoshop en Adobe, en heeft daardoor een eigen kijk op verpakkingen, etiketten of banners om mensen op een positieve manier visueel te beïnvloeden.

Jurriaan van Drunen

Designer

Jurriaan is sinds z'n 16e bezig met het ontwerpen van websites en heeft gedurende z'n professionele carrière bij verschillende creatieve agencies mogen werken. Was jarenlang lead creative voordat hij uiteindelijk fulltime verder ging als freelancer.

Elwin Schmid

Google Ads specialist

Elwin heeft een kijkje in de keuken mogen nemen van verschillende grote digital marketing agencies, en heeft samen mogen werken met de marketingafdelingen van verschillende corporates. Weet naast Google Ads veel van SEO en social media adverteren.

Annemiek van den Heuvel

Customer Journey Specialist

Heb je het over customer journeys, dan heb je het over Annemiek. Niet alleen het bezoeken van een website of het openen van een e-mail, maar ook een bezoek aan de horeca is volgens Annemiek een journey. Dit combineert ze met haar andere specialiteit, namelijk marketing automation.