Digital Sales Training

Vanwege het coronavirus is het belangrijker dan ooit om online de acquisitie te voeren. In twee praktijkdagen leer je alle best practises om een geautomatiseerde outbound funnel op te zetten via verschillende online kanalen.

Een succesvolle onderneming kan niet functioneren zonder een solide verkoopproces. In deze training word je geholpen met het opstellen van een digitale strategie, waarbij de sales en marketing funnel nauw op elkaar zijn afgestemd. Je leert hoe je de digitale sales funnel kan afstemmen op de juiste prospects, zodat er een optimale winst wordt behaald voor jouw onderneming. De training neemt twee dagen in beslag en helpt je om effectief jouw sales strategie door te zetten in deze uitdagende tijd.


Wat leer je?
In deze praktijkgerichte training ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, die je in de verschillende fases van het verkoopproces leert toepassen. Je gaat aan de slag met het gedachtepatroon van je prospect en leert anticiperen op hun behoeften. Na afloop van deze training ben je zelfstandig in staat om helder in kaart te brengen wie je doelgroep is en waar deze zich bevindt. Ook zal je leren wat de meest effectieve manieren zijn om deze prospects te benaderen via verschillende digitale kanalen en zodoende je diensten en producten interactief te presenteren.


Wie ben jij?
Jij bent een ondernemer, ZZP-er of sales professional, die meer aandacht wil geven aan een outbound acquisitie strategie voor zijn of haar business. Als commercieel verantwoordelijke ben je de spil tussen klanten en collega’s, en heb je als doel om de lead flow te verbeteren. Afspraken realiseren bij key accounts gaat helaas niet vanzelf. Deze training zal je helpen met het opzetten van gepersonaliseerde outreach campagnes.


Vereisten?
Bij deze cursus maken we gebruikt van LinkedIn, Video Prospecting, CRM en e-mail. Het is hierbij noodzakelijk om een zakelijk e-mailadres te hebben en een LinkedIn account, die zowel op dekstop als via de mobiele app te gebruiken is. De video tooling en CRM is optioneel en afhankelijk van de gebruikerswensen. Ook is het van belang dat je duidelijk in kaart hebt wie je klanten zijn en wat je doel en intentie is voor de training. 
dag
Tijdens dag één gaan we ons bezig houden met het opzetten van je eerste outreach campagne. Er wordt gekeken naar vragen als: Wie is je ideal target persona? Waar kun je deze vinden? Hoe kun je jouw boodschap het beste overbrengen? Hierbij komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Het ideale klantprofiel
  • Target Persona’s
  • LinkedIn
  • Template Building
  • Opstellen van de juiste sequence
  • Video prospecting
  • Achterlaten van voice notes 
  • Online netwerken
  • Automatisering
  • Sociale netwerken inzetten
  • Scripts 
  • Praktijkopdrachten
dag
Waar dag één in het teken staat van prospecting in een digitale omgeving, zal dag twee voor een groot deel bestaan uit deal management en het sluiten van business. We kijken hier hoe je effectief je leads kan nurturen en de kans tot close kan verhogen. Tijdens dag twee komen verschillende Sales methodes als SPIN, the Challenger Sale en MEDDIC aan bod.

  • Forecasten
  • Funnel analye
  • Discovery gesprek 
  • Kwalificatie vragen 
  • Dynamische gesprekstechnieken
  • Vervolg afspraken 
  • Sales tactieken 
  • Online presenteren
  • Deal progressie 
  • KPI’s en statistieken
  • Sluiten van de deal
  • CRM doornemen
  • Notuleren 

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager