Google Ads Training

Wil je op de juiste manier gaan adverteren in Google? Of wil je je Google Ads vaardigheden naar een hoger plan tillen? Dan is deze praktijkgericht training iets voor jou. In twee dagen neemt onze trainer je mee in de best practices van Google Ads, en laat je zien hoe dit concreet opgezet wordt. Hier ga jij vervolgens zelf mee aan de slag.

Je wordt aan de hand genomen hoe een goede campagne opgezet kan worden. Vervolgens laat de trainer je zien hoe je dit concreet zelf kunt doen, waarna jij letterlijk zelf aan de slag gaat. Vervolgens zul je concrete tips en voorbeelden krijgen hoe je Google Ads campagnes op de juiste manier optimaliseert, zodat je ook na de training deze kennis kunt gebruiken om de beste resultaten te blijven behalen.


Wat leer je?

Na afloop van deze tweedaagse training ben je in staat om effectieve Google Ads campagnes op te stellen. Concreet betekent dit dat je alle functionaliteiten kent en weet hoe deze toe te passen zijn. Zo stellen we je in staat een eigen zoekwoordonderzoek te doen, weet je op welke manier je het best advertentieteksten kunt schrijven, ben je in staat om succes van je campagnes door te meten, en heb je een idee hoe je in de toekomst je campagnes kunt gaan optimaliseren.


Wie ben jij?

Het maakt ons niet uit wat je achtergrond is. Wat wel belangrijk is, is dat je al actief bent met Google Ads, of in ieder geval van plan bent om dit te worden. De training is tenslotte praktisch ingericht, je gaat letterlijk zelf aan de slag met het opzetten van Google Ads campagnes. De training is ingericht dat het begint bij basisniveau, maar door te leren van ervaringen van de trainer zul je ook geavanceerdere strategieën leren kennen. Verder zal er tijdens de training voldoende gelegenheid om de trainer te vragen over specifieke situaties binnen jouw Google Ads account.


Vereisten?

Om zoveel mogelijk kennis en kunde uit de training te halen, en ook zo snel mogelijk praktisch aan de slag te kunnen gaan, zou enige voorkennis van Google Ads nuttig zijn. Het kan je alleen maar helpen als je je al thuisvoelt binnen de terminologie en weet hoe een Google Ads account eruit ziet. Zo zou je bijvoorbeeld Google certificaten kunnen bestuderen, dan kom je al een heel eind! Verder heb je nodig:
  • Een laptop;
  • Zorg ervoor dat je Excel geïnstalleerd hebt;
  • Zorg voor toegang tot een Google Ads en Google Analytics account;
  • Installeer de Google Ads Editor.
dag
De eerste dag staat vooral in het teken van de juiste opzet van Google Ads campagnes. Er wordt antwoord gegeven op vragen als: hoe ziet een goede campagne er uit? En hoe kun je dit zelf concreet doen? Daarbij worden in ieder geval de volgende onderdelen behandeld:

  • Leerdoelen
  • Introductie Google Ads 
    • De veiling
    • Kwaliteitsscore
    • Structuur
  • Type zoekwoorden
  • Zoekwoordonderzoek
  • Type advertenties en extensies
  • Opstellen zoekcampagne 
    • Gebruik van Google Ads Editor
    • Excel
    • Het uitsluiten van zoekwoorden
  • Google Shopping
  • Adverteren via Microsoft Ads
dag
Na het leren over de juiste opzet en structuren in dag één, staat dag twee in het teken van optimaliseren en analyseren. Daarbij komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Analyseren van jouw account
  • Zoektermen
  • Zoekwoorden uitsluiten
  • Biedstrategieën
  • Attributiemodellen
  • Bid management
  • Doelgroepen
  • Remarketing
  • Scripts
  • Experimenten
  • Dynamic search ads
  • Broad campagnes
  • Discovery campagnes
  • Display campagnes

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager