Google DV360 & Display Training

Je kent het wel, banneradvertenties die je tegenkomt in apps en op websites. Als adverteerder geeft dit je miljoenen mogelijkheden om gericht jouw doelgroep te bereiken. Tijdens deze training leer je wat Display marketing precies is en wat je er allemaal mee kunt.

Na de training ken je de basis van Display, weet je hoe realtime bidding werkt en kun je uiteindelijk eigen effectieve campagnes opzetten.


Wat leer je?

De training begint theoretisch, om uit te leggen hoe de achterkant van Display advertising werkt. Hierbij komen dingen als realtime bidding, pmp's en waterval auctions aan bod. Wanneer de theorie helder is begin je met het opbouwen van systeemkennis en hoe dit te gebruiken.

Binnen de training ligt de focus op het gebruik van de Google stack, Campaign Manager, DV360 en Google Ads Display, wat voorheen bekend stond onder het GDN. De trainer neemt je mee door deze systemen en leert je welke systemen waarvoor gebruikt worden.

Vervolgens ga je aan de slag met het praktische deel van de training, waarbij jij aan de slag gaat met je eigen Display campagnes. Je leert hoe je banners moet inboeken, hoe je landingspagina's aanmaakt, wat UTM tagging is en hoe dit werkt, en hoe je dit alles verwerkt in een goede campagne. Wanneer de campagne staat kijken kijken we welke targeting opties voor jou het meest effectief zullen zijn. Zoals bijvoorbeeld geo, device, provider, website, audience, tijd, en meer.

De training wordt afgesloten met het opzetten van een campagne die alle daarvoor behandelde opties combineert voor jouw bedrijf. Zo wordt de theorie, systeemkennis en strategische toepasbaarheid direct in de praktijk toegepast.


Wie ben jij?

Om deel te nemen aan de training is het belangrijk dat je enigszins bekend bent met termen als CPM, CPC en CPA. Idealiter heb je al ervaring met Google Ads, social media advertising of Google Analytics. Heb je dit alles niet? Dan is het verstandig om eerst bijvoorbeeld de Google Ads of social media advertising training te volgen!


Vereisten?

Aangezien de training diep ingaat op de Google stack is het aan te raden dat je al de beschikking hebt over tools als Campaign Manager, DV360 en Google Ads. Dit maakt het mogelijk dat je ook na de training aan de slag kunt blijven met de opgedane kennis.


dag
Tijdens de eerste dag gaan we het eerste deel theoretisch aan de slag. Het is namelijk erg belangrijk dat je het ecosysteem begrijpt voordat we naar de systemen gaan kijken. Daarbij komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Introductie Display
  • Terminologie
  • Ecosysteem
  • Rundown van de Google stack
    • Campaign Manager
    • DV360
    • Google Ads
dag
Dag twee is een combinatie van theorie en praktijk. Tijdens deze dag begin je met het werken in de Campaign Manager. Verder behandelen we de volgende onderdelen:

  • Inboeken van banners in Campaign Manager
  • Mogelijkheden DV360 & opzet campagne
  • Mogelijkheden Google Ads & opzet campagne
dag
De training eindigen we op dag drie, waar we de strategie omtrent Display bespreken, waarna jij vervolgens aan de slag gaat met je eindopdracht: van A tot Z opzetten van goede campagnes in de Campaign Manager, DV360 en Google Ads:

  • Strategie binnen Display
  • Eindopdracht: zelfstandig opzetten van campagnes binnen Campaign Manager, DV360 en Google Ads

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager