Marketing Automation Training

Marketing Automation is de trend van het moment. Maar wat is het nu precies? En wat is het verschil met e-mail marketing? Tijdens deze training maak je kennis met alle aspecten van Marketing Automation, en zul je het leren toepassen. Door gebruik te maken van beschikbare data en de juiste techniek ga je jouw customer journey automatiseren. Met als resultaat een gepersonaliseerde ervaring voor jouw klant.


Wat leer je?

Tijdens deze training laten we je kennismaken met alle aspecten van Marketing Automation. We duiken in de mogelijkheden van data, en laten je zien welke data je nodig hebt om de klantreis te automatiseren. Vervolgens mappen we de customer journey en kijken we welke onderdelen daadwerkelijk geautomatiseed kunnen worden. Vervolgens leer je welke content je op welk moment in de journey wil gebruiken, en tekenen we dit uit, zodat jij daar vervolgens mee kunt starten.

Tot slot kijken we maar verschillende Marketing Automation tools. Je leert waar je op moet letten bij het kiezen van een tool, en begrijpt hoe deze tool zich verhoudt tot een CRM, DMP of CMS systeem.


Wie ben je?

Je bent een:
  • (online) marketeer die z'n kennis wil verbreden;
  • Een e-mail marketeer die een stap naar marketing automation wil maken;
  • Een CRM marketeer die de beschikbare data wil activeren;
  • Een ondernemer of zzp'er die efficiënter om wil gaan met marketing.


Vereisten?

Een vereiste is dat jij en/of je bedrijf klaar is voor de volgende stap, namelijk het automatiseren van marketing processen. Dit kan zijn het automatiseren van leadgeneratie of het activeren van je database. Het is aan te raden dat je de beschikking hebt over data zoals een database, zodat je deze direct tijdens de training kunt gebruiken.
dag
Tijdens de eerste dag leer je een strategische opzet te maken van je marketing automation proces. Concreet komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Wat is Marketing Automation
    • Personalization at scale - If X then Y
    • E-mail marketing versus Marketing Automation
    • Lead generatie, nurturing en loyality
    • Wat komt er kijken bij effectieve Marketing Automation
    • Automatiseren van multichannel customer journeys
  • Doelstellingen - Waarom doe je wat je doet, en wat wil je bereiken?
  • Doelgroepen & data
    • Werken met beschikbare klantdata
    • Hoe verzamel je data en hoe bouw je een klantprofiel op?
    • Lead scoring
  • Mappen van customer journey
    • Leadgeneratie/nurturing/loyalty/transationele flows
    • Known versus unknowns - hoe krijg je mensen in je 'knowns'?
    • Content
    • Kanalen
dag
Tijdens dag twee ga je aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Ontwikkelen van Micro Journeys
  • Workflows uitrollen
    • Automatiseren - werken met triggers
    • Test, test, test
    • Aan de slag met ActiveCampaign
  • Runnen en optimaliseren
    • Dashboarding
    • Benchmarks
  • Techniek
    • Welk systeem gebruik je?
    • Is er data beschikbaar?
    • Welke systemen zijn er
  • Cookies/wetgeving

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager