SEO Training

Wil je beter vindbaar worden in de organische resultaten in Google en zelf leren hoe dat moet? Dan is deze training iets voor jou! In twee dagen tijd leer je de basis van SEO om vervolgens zelf mee aan de slag te gaan en het voor jou te laten werken. Binnen deze training focussen we op vier belangrijke onderwerpen die aan de basis staan van SEO.

De trainer laat zien hoe je op de juiste manier naar zoekintentie en zoektermen kijkt, hoe een ideale website structuur en content eruit zien, waar je op moet letten bij techniek van de website, en ten slotte hoe je werkt aan jouw autoriteit.


Wat leer je?

Na afloop van de tweedaagse training zul je bekend zijn met onder andere de volgende dingen:

  • Je bent in staat een goed zoekwoorden onderzoek te doen, om deze in een ideale websitesctructuur te gieten;
  • Bepalen welke pagina's Google wel of niet mag indexeren;
  • Omgaan met mobiele bruikbaarheid;
  • Je leert om de algemene performance van de website te verbeteren, zoals website snelheid.
  • Je weet hoe je jouw organische zichtbaarheid en autoriteit kunt verbeteren door middel van backlinks
  • Je zult bekend zijn met verschillende SEO tools, zoals Google Search Console, Screaming Frog en SEMrush.


Wie ben jij?

Je bent enthousiast over SEO! Verder is het handig om een idee te hebben wat SEO is, en hoe het bijvoorbeeld anders is vergeleken met SEA of Google Ads. Maar dit alles is geen must: deze training is net zo goed geschikt voor onervaren deelnemers als deelnemers die al beter weten hoe je met SEO omgaat.


Vereisten?

Voor deze training is geen voorkennis nodig. Zoals hierboven omschreven kan het wel handig voor jezelf zijn om al een beter idee te hebben wat SEO is, maar tijdens de training zal de trainer je bij de hand nemen en laten zien hoe je SEO voor jou kunt laten werken. Of je nu wel of geen voorkennis hebt. Zorg ervoor dat je een laptop meeneemt waar je op kunt werken!
dag
Tijdens de eerste dag van deze training ga je aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Starten met SEO
    • De basis op orde brengen
    • Google Search Console instellen
    • Je website toegankelijk maken voor Google
    • Ervoor zorgen dat Google al je pagina’s kan indexeren

  • Zoekintentie en zoektermen
    • Opzetten van een zoektermen onderzoek
    • Bepalen wat zoektermen zijn waarop jij je wil gaan focussen
    • Bepalen van de zoekintentie achter bepaalde zoektermen
    • Zoektermen gebruiken voor de structuur en content van je website

  • Content en structuur
    • Optimaliseren van je website structuur
    • Bepalen welke pagina’s Google wel en niet mag indexeren
    • Optimaliseren van je webpagina’s
    • Leren om SEO-proof content te maken
    • Optimaliseren van afbeeldingen
    • Omgaan met mobiele bruikbaarheid van je website
    • Leer Google om te begrijpen wat je content precies in houdt.



dag
Dag twee zal in het teken staan van techinek en performance enerzijds, en anderzijds autoriteit en online aanwezigheid:

  • Techniek en performance
    • Analyseren van je website performance en gebruikers
    • Leren om de performance van je website te verbeteren
    • Leren om de snelheid van je website te verbeteren
    • Leren hoe het web werkt en de invloed die technische keuzes hebben op de zichtbaarheid

  • Autoriteit en online aanwezigheid
    • Promoten van je website met SEO
    • Leren om gebruik te maken van de organische etalage van Google
    • Leren om te begrijpen hoe je je voorkomen in de zoekmachine verbetert
    • Begrijpen hoe links jouw zichtbaarheid kunnen verbeteren
    • Leren hoe je links kunt vinden die jouw autoriteit kunnen verbeteren

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager