Sketch Training

Tijdens deze training ga je aan de slag met het ontwerpen en maken van eigen marketingmateriaal, interactieve website of app. Je start met een concept, en bent na de training in staat een prototype op te leveren van jouw product. Je leert vanuit een concept je ideeën vorm te geven en te optimaliseren voor online gebruik.


Wat leer je?

Je leert omgaan met Sketch, van de interface tot het exporteren van jouw opgezette prototype. Na deze training weet je hoe je:

  • Alle belangrijke functionaliteiten van Sketch kunt benutten;
  • Hoe je snel je eigen ideeën tot leven brengt;
  • Hoe je je eigen marketingmateriaal maakt;
  • Hoe je eigen klikbare protyptes voor (web)apps, websites en andere user interfaces maakt.


Wie ben jij?

Deze training is perfect voor de beginnende ontwerper, webmaster of professional in de communicatie, marketing of PR. Wanneer je iets met design hebt, of daar mee te hebben hebt, ben je geschikt!


Vereisten?

Om deel te nemen zul je toegang moeten hebben tot het Sketch programma, eventueel door middel van een gratis proefperiode van 30 dagen wanneer je op een Mac werkt. Via Windows kun je Sketch gebruiken via een virtuele omgeving, zorg er voor de training voor dat je deze toegang geregeld hebt, en je je laptop bij je hebt! Verder zijn er geen specifieke vereisten om deel te nemen, het kan handig zijn als je weet hoe een designproces er normaliter ongeveer uit ziet.
dag
De eerste dag van deze training ga je aan de slag met de basis van Sketch. Door middel van verschillende uiteenlopende opdrachten leer je zoveel mogelijk functionaliteiten onder de knie te krijgen. Concreet ga je bijvoorbeeld aan de slag met:

  • De Sketch interface;
  • Werken met pages, artboards en layers;
  • De verschillende gereedschappen;
  • Werken met verschillende kleuren;
  • Vormen en vectorobjecten;
  • Het gebruik van tekst;
  • Werken met beeld en externe bestanden;
  • Mogelijkheden van groeperen en maskeren;
  • Zelf verzamelen van marketing materiaal;
  • Bestanden exporteren;
  • Bewegend materiaal maken;
  • Huiswerkopdracht
dag
Tijdens dag twee ga je aan de slag met een eigen app of website, wat voor jou het nuttigst is:

  • Gebruik van symbolen en slimmer werken;
  • De basis van hoe je een responsieve app of website ontwerpt;
  • Hotspots en prototyping;
  • Schetsen en ontwerpen van jouw website of app;
  • Een eigen prototype bouwen;
  • Delen van je design via Sketch cloud

“Wie weet wordt de eerste testimonial wel van jou!”
Carola de Jong Carola de Jong Marketing Manager